BAŞARI KOLEJİ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİ ÇANAKKALE\'DE TARİHE YOLCULUK YAPTI
Öne Çıkan Haberler
SEVİMLİ DOSTLARIMIZ İÇİN BİR KAP MAMA DA SENDEN OLSUN
1 Ekim 20245.SINIF ÖĞRENCİMİZ YUSUF ALP KATLANIR'DAN DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ SINAVINDA ÜSTÜN BAŞARI!
1 Ekim 20241 EKİM DÜNYA ÇOCUK GÜNÜ KUTLU OLSUN!
1 Ekim 20247.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ!
1 Ekim 20241.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İNGİLİZE DERSİNDE
30 Eylül 202430 EYLÜL ULUSAL PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN!
30 Eylül 2024BAŞARI KOLEJİ 20.YIL VELİLER ARASI MASA TENİSİ TURNUVASI
30 Eylül 202429 EYLÜL DÜNYA KALP GÜNÜ KUTLU OLSUN
29 Eylül 2024BAŞARI KOLEJİ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİ ÇANAKKALE\'DE TARİHE YOLCULUK YAPTI
Başarı
Koleji 6. sınıf öğrencileri Çanakkale Savaşı\'nın 100.Yılı Sebebiyle Çanakkale-Gelibolu
Yarımadasında bulunan şehitlikleri ziyaret ederek tarihe yolculuk yapmanın yanı
sıra İstanbul\'un tarihi ve kültürel güzelliklerini keşfettiler.
2014 - 2015 Eğitim-Öğretim yılını yoğun bir ders programının ardından başarıyla
tamamlayan öğrencilerin motivasyonlarını artırmak ve yılın stresini atmaları
amacıyla Başarı Koleji İlkokul Müdürü Ali İbrahim Öz koordinatörlüğünde,
Matematik Öğretmeni Nebihe Öz, Türkçe Öğretmeni Deniz İlmak ve Bircan Bahar,
Fen ve Teknoloji Öğretmeni Necip Özbay, İngilizce Öğretmeni Havva Özbay ve
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Pelin Çetin\'in gözetiminde İstanbul´a Kültür ve
inceleme ve Çanakkale Zaferi\'nin 100.yılı anısına Çanakkale\'ye gezi düzenlendi.
Manavgat’tan İstanbul\'a hareket eden Başarı Koleji öğrenci ve öğretmenleri Yerebatan Sarnıcı, Ayasofya, Topkapı Sarayı ve Sultanahmet Camii\'yi ziyaret ettiler. 6. sınıf öğrencileri İstanbul’a gerçekleştirilen Kültür ve İnceleme gezisi kapsamında İstanbul´un tarihi ve doğal güzelliklerini görme şansı buldular.
Gezinin 2.gününde
sabah otelde yapılan kahvaltının ardından Çanakkale Savaşları´nın merkezi olan,
insanoğlunun tüylerini ürperten, tarifsiz bir duygu yoğunluğunun içine
sürükleyen ve bu vatanın evladı olan her kişinin o havayı soluyarak öğrenmesi
gereken bir destanın yazıldığı Gelibolu Yarımadası´na geçildi. Burada Kilitbahir
Kalesi, Rumeli Mecidiye Tabyası ve Seyit Onbaşı, Şahinderesi Şehitliği, Abide,
Seddülbahir, Ertuğrul Koyu ve Ezineli Yahya Çavuş, Sığındere, Anzak Koyu,
Mehmetçiğe Saygı Anıtı, Kanlı Sırt, 57.Alay, Conkbayırında gerçek siperler ve
Kemalyeri gezilerek aziz şehitlerimiz minnetle anıldı.
Rehber eşliğinde tarihin en büyük destanlarından birinin yazıldığı alanı gezen
öğrenciler, yaşanan savaşlar hakkında bilgilendirildi. Geziye katılan
öğrenciler: “Derslerde duyduğumuz, kitaplarda okuduğumuz bilgileri burada
yaşama fırsatımız oldu. Bu gezi sayesinde şanlı ecdadımızı ziyaret ederek
onlara vefa borcumuzu bir nebze olsun ödemeye çalıştık.” diye konuştular.
Çanakkale gezisinin kendileri için çok yararlı olduğunu, vatanlarının kıymetini
Çanakkale´yi gördükten sonra daha iyi anladıklarını ifade eden öğrenciler: “İnsan
buraya gelince vatanın anlamını ve onun için neler yapılabileceğini daha iyi
anlıyor. Burada tarihin en büyük kahramanlık destanını yazan ecdadımız yatıyor.
Onların sayesinde bizler bugün bu topraklarda rahatça yaşıyoruz. Ruhları şad
olsun” diye konuştular.
Başarı Koleji İlkokul Müdürü Ali İbrahim Öz, yaptığı açıklamada: “Amacımız
öğrencilerimizin ecdadımıza vefa hissi ile dolu olmalarını sağlamak, şanlı
tarihimizdeki fedakarlıkların boyutunu anlayabilmek, şehitlerimizin huzurunda
onlara Fatiha okuyabilmektir. Geziye katılan tüm öğrencilerimizi
hassasiyetlerinden dolayı kutlarım” şeklinde konuştu.
Çanakkale gezisinde öğrencilere eşlik eden öğretmenleri Nebihe Öz, Deniz İlmak,
Bircan Bahar, Havva Özbay, Necip Özbay ve Pelin Çetin: “Çocuklarımıza
Çanakkale´yi gösterip bu toprakların nasıl vatan olduğunu anlatmak gerekiyordu.
Öğrencilerimizin vatanın hangi şartlarda kurtarıldığını görmelerini arzu ettik.
Ruhunu onlara yaşayarak hissetmelerini amaçladık. Bazı şeyler konuşmakla,
anlatmakla olmuyor. Oraya gidip bu çocukların o ruhu yaşayıp hissetmelerini
istedik. Kitapların dışında, görsel olarak da tarihe bakmak bu açıdan önemli
olsa gerek” diye konuştular.