BAŞARI KOLEJİ’NDE SINAV KAYGISI İLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI SEMİNER
Öne Çıkan Haberler
SEVİMLİ DOSTLARIMIZ İÇİN BİR KAP MAMA DA SENDEN OLSUN
1 Ekim 20245.SINIF ÖĞRENCİMİZ YUSUF ALP KATLANIR'DAN DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ SINAVINDA ÜSTÜN BAŞARI!
1 Ekim 20241 EKİM DÜNYA ÇOCUK GÜNÜ KUTLU OLSUN!
1 Ekim 20247.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ!
1 Ekim 20241.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İNGİLİZE DERSİNDE
30 Eylül 202430 EYLÜL ULUSAL PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN!
30 Eylül 2024BAŞARI KOLEJİ 20.YIL VELİLER ARASI MASA TENİSİ TURNUVASI
30 Eylül 202429 EYLÜL DÜNYA KALP GÜNÜ KUTLU OLSUN
29 Eylül 2024BAŞARI KOLEJİ’NDE SINAV KAYGISI İLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI SEMİNER
5 Mart Cumartesi 2016 günü okulumuz tarafından düzenlenen deneme sınavına girecek olan 4.sınıf öğrencilerimize Rehber Öğretmenimiz Hatice Yılmaz tarafından sınav taktikleri – nefes ve gevşeme egzersizi ve sınav kaygısı ile başa çıkmanın yolları konulu etkinlik düzenlendi. Etkinlik ile ilgili açıklama yapan Rehber Öğretmenimiz :
“Seminerin amacı stres ve kaygı yaşayan öğrencileri rahatlatmak ve dikkat güçlerini artırmaktı. Gevşeme tekniği basit ama güçlü bir etkinliktir. Öğrenmek kolay, hemen hemen her yerde yapılabilir ve kaygı seviyenizi kontrol altına tutmanızı sağlar.
Kaygı yaşandığı durumlarda nefes darlığı yaşanır. Soluma süresi kısalır. Nefes alıp verme yeterince derin yapılamaz. Bilinçli olarak derin derin nefes alıp verirsek, akciğerlerimizi alabildiği kadar hava ile doldurursak beynimize gidecek kan miktarı artacak ve meydana gelebilecek gerginlikler ortadan kalkacaktır. Bu sayede hem gerginlik ve stres azalacak hem de bireylerin dikkat gücü artacak ve başarısı yükselecektir.
Kaygı bir kişinin uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı, bedensel, duygusal ve zihinsel değişimlerle kendini gösteren bir uyarılmışlık durumudur. Sınav kaygısı ise sınavdan önce öğrenilen bilginin sınav sırasında kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun duygu halidir. Yoğun duygu hali sınav sonrası için olumsuz düşünce, inanç ve beklentilerinden oluşmaktadır.
Sınav kaygısının temelinde yatan asıl neden yetersiz ders çalışma durumudur. Sonuç olarak sınav kaygısı ve yetersiz ders çalışma davranışı birleştiği zaman başarısızlığı da beraberinde getirir.
Yapılan araştırma sonucunda, kaygı düzeyi yüksek olan kişilerin ders çalışmaya yeterince zaman ayırmadıkları görülmektedir. Başarısızlığın temelinde yatan bu olumsuz ve yetersiz hissetme düşüncelerinin kendilerinde bir süre sonra başa çıkılamaz kaygıyla sonuçlandığı görülmektedir.” dedi.
Öğrencilerimize yapılan sınav kaygısı bilgilendirmesinin ardından müzik eşliğinde nefes egzersizleri yapılarak öğrencilerimizin rahatlaması ve kendilerini daha iyi hissetmeleri sağlandı.