BAŞARI’LI ÖĞRETMENLERE “KODLAMA” EĞİTİMİ!
Öne Çıkan Haberler
SEVİMLİ DOSTLARIMIZ İÇİN BİR KAP MAMA DA SENDEN OLSUN
1 Ekim 20245.SINIF ÖĞRENCİMİZ YUSUF ALP KATLANIR'DAN DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ SINAVINDA ÜSTÜN BAŞARI!
1 Ekim 20241 EKİM DÜNYA ÇOCUK GÜNÜ KUTLU OLSUN!
1 Ekim 20247.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ!
1 Ekim 20241.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ İNGİLİZE DERSİNDE
30 Eylül 202430 EYLÜL ULUSAL PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN!
30 Eylül 2024BAŞARI KOLEJİ 20.YIL VELİLER ARASI MASA TENİSİ TURNUVASI
30 Eylül 202429 EYLÜL DÜNYA KALP GÜNÜ KUTLU OLSUN
29 Eylül 2024BAŞARI’LI ÖĞRETMENLERE “KODLAMA” EĞİTİMİ!
BAŞARI’LI ÖĞRETMENLERE “KODLAMA” EĞİTİMİ!
Başarı Koleji diğer alanlarda olduğu gibi Robotik-Kodlama
alanında da Manavgat’ta öncü kurum olarak okul öncesi öğretmenlerine, Gaziantep
Üniversitesi Öğretim üyesi Doç. Dr. Mehmet Sincar tarafından KODLAMA eğitimi
düzenledi.
Kodlama eğitimini okul öncesinden başlatan Başarı Koleji,
öğretmenlerine Doç. Dr. Mehmet Sincar ile Kodlama Atölyesi gerçekleştirdi.
Okul öncesi eğitimin öncü kurumlarından birisi olan Başarı
Koleji’nde gerçekleşen eğitime İlkokul Müdürü Ali İbrahim Öz, Müdür Yardımcısı
Gülcan Peker ve Başarı Koleji Anaokulu sınıf ve branş öğretmenleri tam kadro
katıldı.
Başarı Koleji İlkokul Müdürü Ali İbrahim ÖZ,
“Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın eleştirel bakış
açısını güçlendirmek, iletişim kabiliyetini kuvvetlendirmek, yaratıcılığına
destek olmak ve işbirliği içinde hareket etmesini sağlayarak eğitime ve topluma
katma değer oluşturmaya çalışan Başarı Koleji Anaokulu ekibini yürekten
kutluyorum.
Çocuklarımızda bir problem karşısında çözüm önerileri geliştirme
becerisini güçlendirmenin önemini vurgulayarak bu yaş minik yüreklerin kocaman
işler başarmasının temelini atmak için gayretle çalışan öğretmenlerimize ve
Kodlama Atölyesi ile desteklerinden dolayı GAÜN Öğretim Üyesi Doç, Dr. Mehmet
Sincar’a teşekkür ediyorum.” dedi.
NEDEN ÇOCUKLARA KODLAMA ÖĞRETMELİYİZ!
Başarı Koleji Bilişim Teknolojileri Zümre Başkanı ve Müdür
Yardımcısı Gülcan PEKER,
“Bilgisayar alanında çok önemli isimlerin hepsinin ortak
özelliği küçük yaşta programlama öğrenmiş olmalarıdır. Teknolojideki
gelişmeler, sistematik ve alternatif düşünme becerisini geliştiren, olaylar
arasındaki bağlantıyı görmeyi sağlayan programlamayı, hem eğlenceli hem de
öğretici olarak çocuklara öğretebilmeyi artık mümkün hale getirmiştir.
Programlama öğrenmek insana, sistematik düşünme, problem
çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, yaratıcı düşünebilme gibi
yetiler kazandırır.
Kodlama eğitimlerimiz ile okul öncesinden başlayarak
çocuklarımıza programlamayı sevdirecek ve eğlendirecek şekilde ders
planlarımızı oluşturuyoruz.
Özetle bu programla, okul öncesi eğitim çağındaki çocuklarımızın
eğitsel robotlarla algoritmik, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem
çözme, iletişim ve işbirliği becerilerin, kodlama etkinlikleri yoluyla
geliştirmeyi amaçlıyoruz.” şeklinde açıklama yaptı.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE EĞİTSEL ROBOTLARLA KODLAMA!
Dijital teknolojilerin sağlıktan eğitime, güvenlikten finansa,
ulaşımdan alış-verişe kadar akla gelebilecek hemen her sektörde etkisini
giderek artırdığı ve bu bağlamda dünyayı anlamanın giderek zorlaştığı
söylenebilir.
Günümüzde çok sayıda ülkenin çocukların bu yeni dünyayı daha iyi
anlamaları için eğitim sistemlerini geliştirmeye çalıştıkları görülmektedir.
Bu noktada okullarda verilen çok sayıda dersin yeni dünyaya uyum
sağlamak için yeterli olmadığı, çocukların insan yaşamını kökünden etkileyen
bilgisayarların ve yazılımların nasıl çalıştığını da anlamaları gerektiği
giderek bir zorunluluk karşımıza çıkmaktadır.
Bu bağlamda kodlama eğitiminin bir başlangıç olarak kabul
edilmesi gerektiği söylenebilir.
Artık kodlama veya diğer bir deyişle algoritma mantığını
kullanarak hareket etme, çocukların günlük hayatla ilgili deneyimlerini
etkileyen önemli bir unsur olarak gösterilmektedir.
Okul öncesi çağında yer alan çocuklara kodlama öğretmenin
oldukça zahmetli bir iş olduğu söylenebilir.
Her ne kadar oyunlar ya da çeşitli uygulamalar yoluyla kodlama
öğretilmeye çalışılsa da eğitsel bir robotu programlamak çocuklar için daha
somut öğrenme deneyimleri ortaya koymaktadır.
Aslında bu durum, kodlama eğitimlerinin çocuklar için anlamlı
hale gelmesi olarak da ifade edilebilir.
Bu bağlamda eğitsel robotlar kullanılarak okul öncesi ve ilkokul
öğrencilerine kodlama eğitiminin nitelikli bir şekilde verilebilmesi için
öncelikli olarak eğiticilerin bu konuda yeterli hale getirilmesi gerekmektedir.
Başarı Koleji olarak okul
öncesinde eğitsel robotlarla kodlama eğitimi çalışmalarımıza ve öğretmen atölye
çalışmalarımıza hız kesmeden devam edecek bu alanda öncü kurum olmaya devam
edeceğiz.