BAŞARI’LI MİNİKLERE İSTİSMAR KONULU SEMİNER!
BAŞARI’LI MİNİKLERE İSTİSMAR KONULU SEMİNER!
Başarı Koleji 1. Sınıf öğrencilerine yönelik İlkokul Rehber Öğretmeni Tuğba Ay tarafından İstismar konulu seminer verildi.
Dokunmanın iyi ve kötü dokunma olarak ikiye ayrıldığı, “Kimlerin bize dokunması kötü dokunmadır?” sorusu tartışılarak öğrenciler bilgilendirildi. Kötü dokunmaya maruz kalındığı zaman eğer okul içerisinde ise durumu hemen öğretmenine aktarması gerektiği, dışarıda ailesinden uzak bir yerde ise o ortamdan hemen uzaklaşarak ailesinin yanına gitmesi gerektiği üzerinde duruldu.
Başarı Koleji İlkokul Rehber Öğretmeni Tuğba Ay tarafından 1. Sınıf öğrencilerine yönelik “İstismar” konulu seminer verildi. Ay, minik öğrencilere, kimlerin istismarda bulunabileceğini ve neler yapmaları gerektiğini örneklerle anlattı. Ay, seminer çerçevesinde vücudumuzu nasıl korumalıyız sorusu üzerinden görsellerle; bisiklete binerken vücudu korumak için kask takma, aşı olma, diş fırçalama, mevsimine uygun giyinme, besleyici gıdalar tüketme, itilme, vurma davranışlarından koruma gibi konulara değindi.
Dokunmanın iyi ve kötü dokunma olarak ikiye ayrıldığını belirten Ay; nelerin iyi dokunma olduğunu örneklerle soru – cevap şeklinde açıkladı. “Kimlerin bize dokunması kötü dokunmadır?” sorusu tartışılarak öğrenciler bilgilendirildi.
Yazın denize girerken kapatılan bölgelerin özel bölge olduğu, aile içinde dahi özel olarak adlandırılan bölgelere kimsenin dokunmaması, arkadaşlarla şakalaşırken bile vücudun korunması gerektiği vurgulandı.
Kötü dokunmaya maruz kalındığı zaman öğrencinin eğer okul içerisinde ise durumu hemen öğretmenine aktarması gerektiği, dışarıda ailesinden uzak bir yerde ise o ortamdan hemen uzaklaşarak ailesinin yanına gitmesi gerektiği üzerinde duruldu. Bu tarz dokunmalara maruz kalan kişilerin mutsuzluk, endişe, şaşkınlık gibi duygular yaşadığı eklenirken, öğrencilerin vücutlarını korumak için yapabileceği hareketler gösterildi. Öğrencilere konuyla ilgili kısa hikâyeler okunarak öyle bir durumda karşılaştıklarında neler yapacakları soruldu. Seminerin ardından konu ile ilgili kısa film izlettirildi. Seminer, Öğrencilerin sorularını cevaplandırılmasıyla son buldu.